A Magyarországi Bem József Lengyel Kulturális Egyesülettel való együttműködésnek köszönhetően iskolánk november 12-16. között 15 lengyel kisdiákot és három pedagógust látott vendégül, akik Rawa Mazowieckából, Nyírbátor lengyelországi testvérvárosából érkeztek intézményünkbe.

A Nyírbátori Magyar-Angol Kéttannyelvű Általános Iskola 7. a osztálya kapta azt a megtisztelő feladatot, hogy fogadóosztályként három napon keresztül kalauzolja a vendégeket. Az iskola vezetése, pedagógusközössége, valamint a 7. a osztály tanulói és szüleik is lelkesen és izgatottan készülődtek, hogy színes programok szervezésével emlékezetessé tegyék a lengyelországi látogatók itt tartózkodását.

Lelkes hetedikesek

A városunkba érkezést követő napon iskolánk életébe nyerhettek betekintést a lengyel diákok és pedagógusaik. A 7. a osztály tanulói rendhagyó, interaktív történelemórán, angol nyelven mutatták be új barátaiknak a lengyel-magyar történelem találkozási pontjait, majd vetélkedőt szerveztünk, ahol pillanatok alatt összebarátkoztak a gyerekek. Míg a fogadóosztály tanulói a tankonyhán készített tízóraival lepték meg vendégeinket, addig a lengyel gyerekek megismerkedtek iskolánkkal. Ezt követően ők mutatkoztak be. A városukról és iskolájukról készített prezentációt követően kis műsorral kedveskedtek, melynek során lengyel és - nagy meglepetésünkre - magyar dallamok csendültek fel. A közös éneklésbe a mi tanulóink is lelkesen kapcsolódtak be. A tankonyhán való főzés lehetőségével látogatóink is éltek, így elkészítettek számunkra egy különleges és ízletes lengyel nemzeti ételt. A délután folyamán Nyírbátor nevezetességeit ismerhették meg. A meghívottak nagy érdeklődéssel hallgatták a városunk múltjához kapcsolódó történelmi elbeszéléseket, legendákat.

Kirándulás

Másnap délelőtt a Máriapócsi Szent Mihály templomot tekintettük meg, majd a gyerekek nagy örömére a Nyíregyházi Állatparkba látogattunk el, valamint megismerkedtünk Nyíregyháza nevezetességeivel. Elégedetten tapasztaltuk, hogy a diákok milyen könnyedén ismerkednek egymással, és sikeresen kommunikálnak angol nyelven. Estére hazaérkezve a vendéglátó osztály néhány lelkes szülője bográcsban főtt paprikás krumplival várta a hazatérő, kissé fáradt utazókat. A vacsorát követően játékos ismerkedési est vette kezdetét, ahol élvezettel hallgattuk, hogy a lengyel gyerekek lengyel, a magyar diákok magyar szavakat tanítottak barátaiknak.

Csütörtökön az úti cél Miskolc, Lillafüred és Diósgyőr volt. Lillafüredre kisvasúttal utaztunk, mely a hűvös idő ellenére páratlan élményt nyújtott a gyerekeknek. A Szent István cseppkőbarlangban közösen elénekeltünk egy magyar népdalt, majd a csodálatos vízesés látványában gyönyörködtünk. A napot a Diósgyőri vár megtekintésével koronáztuk meg, mely I. Nagy Lajos magyar-lengyel király kedvenc tartózkodási helye volt. Késő estére hazaérve a 7. a osztály fáradhatatlan szülői közössége a Látogatói Központot feldíszítve, megterített asztalokkal várt bennünket. A vacsorát követően búcsúestet rendeztünk, amely rendkívül vidám hangulatúra sikerült. Viszonozva lengyel látogatóink kedvességét, ajándékkal leptük meg őket. Az est végén fájó szívvel köszöntek el egymástól a gyerekek.

Életre szóló élmények

Az együtt eltöltött néhány nap bebizonyította, hogy egy ilyen testvériskolai találkozó mennyi értéket közvetít, mennyi pozitív élményt nyújt intézményünk diákjainak, hisz tanulóink megismerkedhettek egy másik nép történelmével, kultúrájával, szokásaival, évekre szóló barátságokat köthettek, és közben angol nyelven kommunikálhattak.

Reméljük, hogy e néhány nap alatt sikerült maradandó élményben részesíteni a lengyel vendégeket is, akik örömmel mesélnek majd nyírbátori tartózkodásukról városuk lakóinak. Bízunk abban, hogy a testvériskolai kapcsolatnak köszönhetően minél hamarabb ellátogathat a mi intézményünk fogadóosztálya is Rawa városába, ezzel is öregbítve Nyírbátor jó hírét. Köszönjük a támogatását mindazoknak, akik a szervezett programok lebonyolításában segítségünkre voltak.